Födelsedagspresenten

Hej, nu tänkte jag ta en snabb genomgång av min LONDONRESA

Vi startade kl. 08.00 hemifrån. Morfar kom och hämtade mig. Vi körde på några timmar ner till Tammerfors och därifrån tog vi flyget direkt till Stansted flygplats. Vi tog tåg och sen metro för att komma in till London centrum. Vi kastade bara in våra saker på hotellet (Arriva) och åkte sedan vidare till Madame Tussaud's eftersom morfar hade bokat biljetter åt oss färdigt. Det var faktist jättehäftigt hur de hade byggt upp det. Med typ en "skräcktunnel", 4D film och olika rum med kändisar, TUMMEN UPP! Sen åkte vi till ett Nöjesfält (Winter wonderland) som de byggt upp speciellt till julen. Där gick vi runt ock tittade och så var vi på en extrem cirkus. ^^ 

På Tisdagen så kollade vi på Big ben, vaktbyte vid Buckingham Palace och Harrods köpcentrum som var alldeles för dyrt för mig. Sen fick jag 1h på mig att springa och panik shoppa någonting på Oxford street, medan morfar var och åt fish and chips. Jag hittade ett par fina blåa byxor på Zara. På kvällen åkte vi på THE LION KING musikalen. Den var superbra. Kostymerna var jättecoola och skådespelarna var riktit humoristiska. Sen blev det bara att åka till hotellet och sova eftersom vi skulle upp 4 nästa dag. Onsdag blev en riktig äkta resedag. ^^













Det här var min tidiga julklapp av morfar (Y)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0